Cikkek : Átigazolási körkép a hajrá előtt |
Átigazolási körkép a hajrá előtt
F1hirek.hu 2007.08.25. 16:13
Még hat futam hátra van az idei szezonból, de néhány csapat már a 2008-as pilótapárosát is megnevezte. Egyes ülések azonban még gazdára várnak, ezekre pedig óriási a túljelentkezés.
Az alábbiakban a jelenlegi konstruktőri sorrend alapján szemügyre vesszük az egyes csapatokat. Némely istállónál már konkrétan tudni lehet a következő szezon párosítását, ám olyan gárda is van, ahol még egyetlen pilótának sincs szerződése 2008-ra.
McLaren-Mercedes
A listavezető csapatnál jelenleg belviszály dúl Fernando Alonso és Lewis Hamilton közt, és sokan emiatt már biztosra veszik a kétszeres világbajnok távozását. Az újonc Hamilton pozíciója biztosabbnak tűnik, és bár Alonsónak is 2009-ig él a szerződése, nem elképzelhetetlen, hogy a spanyol idő előtt távozik, ugyanis hamar beigazolódott: két dudás nem fér meg egy csárdában.
Ferrari
Az olaszok a visszavonuló Michael Schumacher helyére Kimi Räikkönen személyében méltó utódot találtak, és a vezetőség Felipe Massával is tökéletesen elégedett lehet. Mindkét pilóta versenyben van még az egyéni világbajnoki címért, bár a 20 illetve 21 pontos hátrányt nem lesz egyszerű ledolgozni. A csapat jövőre is ugyanebben a felállásban áll rajthoz.
BMW Sauber
Az idei év legkellemesebb meglepetését szolgáltató müncheni istálló a mezőny harmadik legerősebb egyletévé vált. A csapat néhány napja hosszabbított a pályafutása legjobb szezonját futó Nick Heidfelddel, és mivel Robert Kubica szerződése egyébként is érvényes volt 2008-ra is, így a BMW jövőre is a német-lengyel duóval száll harcba, a tervek szerint akkor már a győzelmekért.
Renault
A legutóbbi két szezon világbajnoka az idei évben a negyedik helyig esett vissza, bár matematikailag még minden esélye megvan arra, hogy dobogós legyen. A hanyatlásról legkevésbé a pilóták tehetnek, ám ennek ellenére egyikük sem lehet száz százalékig biztos a pozíciójában. Giancarlo Fisichella kiégett, Heikki Kovalainen produkciója pedig bár fokozatosan javul, elképzelhető, hogy ez is kevés lesz a folytatáshoz. Jövőre versenyzői lehetőséget kaphat az egyre türelmetlenebb Nelson Piquet junior, de egyelőre még a sikerkovács, Fernando Alonso visszatérése sem kizárt.
Williams
A brit kiscsapat jövő évi összeállítása még igencsak bizonytalan. A remeklő Nico Rosberget egyre többször hozzák szóba a Toyotával, míg a veterán Alexander Wurz lassúsága miatt kerülhet ki a csapatból. Félő, hogy a "káoszmenő" osztrákot még kanadai dobogós helye sem menti meg.
Red Bull Racing
Az osztrák energiaital gyárosok nyugodtan várhatják a következő szezont, hiszen már hetekkel ezelőtt bejelentették, hogy továbbra is David Coulthardot és Mark Webbert kívánják foglalkoztatni főállásban.
Toyota
Az évek óta az eredményeket mindhiába hajszoló Toyota Jarno Trulli mellett továbbra is kitart, ám az idén alulteljesítő Ralf Schumachernek év végén valószínűleg búcsúpartit rendeznek a vezetők. A várva várt siker talán némi vérfrissítéssel könnyebben elérhető. Felmerült már Rosberg és Sutil neve is, döntés egyelőre nem született.
Super Aguri
A japán gárdánál az idén történelmet író (négy pontot is szerzett) Takuma Szato helye atombiztos - bár érvényes szerződése még nincs 2008-ra-, ugyanezt azonban Anthony Davidson már nem mondhatja el magáról, a britnek igencsak iparkodnia kell, ha jövőre is versenyezni szeretne a kiscsapatnál.
Honda
Az idén történelmi mélypontot átélő alakulat még egy esélyt ad ennek a garnitúrának, a vezetőség az Európa Nagydíj előtt jelentette be, hogy jövőre is Jenson Button és Rubens Barrichello kapja a cseppet sem egyszerű feladatot, hogy sikerre vezesse a Hondát.
Toro Rosso
A "mini-Red Bullnál" megunták Liuzzi és Speed tétlenségét, előbbi még teljesítheti az idei szezont, ám amerikai kollégájának már lényegesen több szabadideje van a Magyar Nagydíj óta. Érkezett ugyanis Sebastian Vettel, aki 2008-ra is aláírt, a fiatal német márkatársa jövőre pedig Amerika királya, a Champ Car szériában negyedik bajnoki címén mesterkedő Sébastien Bourdais lesz.
Spyker
A sereghajtó hollandoknál idén nagy volt a mozgás, már ami a pilótákat illeti. Az állandóságot Adrian Sutil képviseli, akinek jó esélye van a maradásra is, ám ha elfogy a pénze, akkor neki is pakolnia kell. A Spyker ugyanis azt ülteti autójába, aki elég vaskos bankszámlával rendelkezik. Ennek a feltételnek kezdetben Christijan Albers, majd egy futam erejéig Markus Winkelhock, a Magyar Nagydíj óta pedig Szakon Jamamoto felel meg. A jövő évi összeállítás még teljesen bizonytalan.
Prodrive
A Forma-1 újoncának jelenleg egyetlen pilótával sincs szerződése, sőt egyelőre az sem ismert, hogy milyen autóval áll rajthoz David Richards csapata. A hírek a McLarennel való fúzióról szólnak, de hivatalos bejelentés még nem történt. Elég gyakran emlegetik Pedro de la Rosa nevét, és ha a McLaren valóban beszáll a csapatba, akkor a spanyolnak jó esélye van a visszatérésre. Csapattársaként sokan Alexander Wurzot jelölték meg.
Csapat Pilóta Pilóta Jelöltek
McLaren-Mercedes F. Alonso? L. Hamilton
Ferrari F. Massa K. Räikkönen
BMW Sauber N. Heidfeld R. Kubica
Renault G. Fisichella? H. Kovalainen? N. Piquet junior, F. Alonso
Williams N. Rosberg? A. Wurz? K. Nakadzsima, H. Kovalainen, G. Fisichella, T. Liuzzi
Red Bull Racing D. Coulthard M. Webber
Toyota R. Schumacher? J. Trulli N. Rosberg, A. Sutil, K. Nakadzsima, T. Glock
Super Aguri T. Szato A. Davidson?
Honda J. Button R. Barrichello
Toro Rosso S. Vettel S. Bourdais
Spyker A. Sutil? Sz. Jamamoto?
Prodrive ? ? P. de la Rosa, A. Wurz, G. Paffett, B. Spengler
A 2008-as szezonra érvényes szerződéssel rendelkező pilóták nevét vastag betűvel szedtük. A kérdőjel az adott versenyző bizonytalan helyzetét jelöli.
|