Cikkek : Nézeteltérés Alonso és Hamilton között |
Nézeteltérés Alonso és Hamilton között
Formula.hu 2007.05.28. 07:54
Csapatutasítás vagy takarékosság a benzinnel?
Kisebb nézeteltérés alakult ki Fernando Alonso és Lewis Hamilton között a Monacói Nagydíj sajtótájékoztatóján, amikor az újonc elárulta, hogy sokkal nehezebb autóval indult, mint csapattársa. (Ennek tükrében még inkább figyelemre méltó az időmérő edzésen elért eredménye.) Hamilton némileg kritikus hangot ütött meg amiatt, mert elmondása szerint az első boxkiállása előtt még legalább két körig kint tudott volna maradni a pályán könnyű autóval és ezzel megelőzhette volna Alonsót - ha a csapat nem hívja ki a tervezettnél korábban.
„Nagyon meglepődtem, mivel öt, majdnem hat körrel több üzemanyagom volt, mint Fernandónak, mégis csak három körrel utána hívtak be. Úgyhogy amikor lehetőségem lett volna arra, hogy a kettőnk közötti különbséget ledolgozzam, nem kaptam erre igazán sok időt. Mindössze két vagy három körrel utána hívtak be. Nagyon szerencsétlen dolog, de ez van. Várom, hogy beszélhessek a mérnökeimmel és biztos vagyok abban, hogy jó okuk volt arra, hogy hamarabb hívtak be annál, mint amennyi üzemanyagom volt. Talán a biztonsági autó miatt, mert ha az bejött volna, akkor az nagyon megváltoztathatta volna az eredményt. Így talán arra gondoltak, hogy jobb, ha hamarabb túlesem a kerékcserén." - nyilatkozta Hamilton.
Ezt Alonso nem hagyta szó nélkül, s azt állította, hogy azért került egymáshoz időben közelebb kettejük boxkiállása, mert ő a verseny elején meg tudott takarítani két-három környi üzemanyagot: „Szeretném tisztázni ezt a dolgot. Két körrel később mentem be az első kerékcserémre, mint kellett volna, mivel megtakarítottam egy kis üzemanyagot a verseny első részében és a felvezető körben. Elmondták nekem (a rádión), hogy talán csak három körrel kell hamarabb bejönnöm, mint neki." - mondta a címvédő.
Ron Dennis a következő - diplomatikus - kommentárt fűzte pilótái vitájához: „Egy kicsit csalódottak vagyunk, mivel a különböző stratégiák miatt azzal kellett számolnunk, hogy talán beküldik a biztonsági autót, ami az elmúlt öt évben négy alkalommal is megtörtént itt. Emiatt természetesen el kell döntened, hogy a csapat melyik pilótájáé lesz a győzelem. Az első boxkiállásoknál úgy döntöttünk, hogy Lewist az eredetileg tervezett egy boxkiállásos taktika helyett a gyorsabb kétkiállásosra tesszük át, ugyanakkor mindkét pilótánkra rászóltunk, hogy lassítsanak és óvják a fékeket. Csapatként természetesen versenyezni szeretnénk, de ez a pálya fegyelmet követel és ennek eredményeként a maximális pontszámmal hagyhatjuk el Monte-Carlót."
|