Pillanatok 2007-ből
Formula.hu 2007.12.28. 20:57
A Formula-1 rajongók közül sokan vegyes érzésekkel tekintenek vissza az idei esztendőre. Amellett, hogy a szezon elejétől kezdve rendkívül izgalmasan alakult a versengés, nem feledkezhetünk meg a sportágat méltán beárnyékoló kémbotrányokról sem.
Rendkívüli év volt tehát. Tekintsünk egy kicsit vissza a 2007-es esztendőre - a teljesség igénye nélkül.
Rubens Barrichello a Honda RA107-es bemutatóján:
"Kétségem sincs afelől, hogy az RA107-es konstrukció sokkal jobban a tavalyi évben használt RA106-osnál. A célom mindig az, hogy versenyeket nyerjek, csakúgy, mint minden versenyzőnek. A Hondával karöltve biztos vagyok abban, hogy ott lesz a lehetőség a győzelemre."
Fernando Alonso a szezonnyitó idején:
"Először kicsit idegesnek éreztem magam, de ez teljesen normális, hiszen nem ismertem az autót és a csapatot sem. Most nagyon kényelmesen érzem magam az MP4/22-esben és a tél folyamán sikerült megismernem a csapat tagjait."
Kimi Räikkönen arról, hogy hogyan csúszott le majdnem a győzelemről a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon:
"Egy alkalommal - tíz körrel a verseny vége előtt - majdnem elaludtam. Megzavartak és a kizökkentem a koncentrációból, blokkoltam a kerekeket, melynek következtében kicsit szélesen vettem a 3-as kanyart. Még a rádió nélkül is tudtam, hogy azt mondják: Kimi, ébresztő!"
Heikki Kovalainen az Ausztrál Nagydíj után, Flavio Briatore kritikáját követően:
"Nem vagyok elégedett a versennyel. Nincs szükségem arra, hogy azt mondják, nem voltam jó. Tisztában vagyok vele."
Jean Todt legemlékezetesebb pillanata:
"2000, Suzuka, amikor Michael (Schumacher) megnyerte az egyéni világbajnoki címet, mely a Ferrarinak 21 éven keresztül nem sikerült. Michaellel a pódiumon arról beszélgettünk, hogy az életünk ezután nem lesz ugyanaz, és így is lett."
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen a 'zöld Formula-1-ről':
"Nem kell 'zöld Formula-1-nek' vagy 'zöld autósportnak' neveznünk. Azt kell hangsúlyoznunk, hogy látunk lehetőséget olyan technikák kifejlesztésére, mellyel az utcai autók környezetbarátabbakká válhatnak. De az autósport soha nem lesz 'zöld'. Erre gondolni kellene."
Lewis Hamilton az idei évben mutatott teljesítménye láttán:
"Az első szezonodban nem számítasz arra, hogy vezetni fogod a bajnoki tabellát. Tavaly még csak néztem a versenyeket. Ez nem túl reális."
Takuma Sato a Spanyolországban elért nyolcadik helyét követően:
"Ez fantasztikus. A célunk az volt, hogy pontot szerezzünk idén és ez sikerült!"
Jarno Trulli a BMW-s Robert Kubica kanadai balesetéről:
"Küzdöttem az abroncsokkal és nem volt jó a tapadás. Robert gyorsabb volt, így meghagytam neki a pálya bal oldalát. Az utolsó, amit a tükörben láttam, hogy ott van, majd egy ütést éreztem hátulról és fogalmam sem volt arról, hogy mi történt."
Markus Winkelhock, miután vezette az Európa Nagydíjat:
"Vezetni egy Formula-1-es versenyt az a dolog, amit senki nem vehet el tőled. Egy életre szól. Rettentő boldog vagyok, vezető helyen álltam hazám nagydíján!"
Robert Doornbos megosztja egy titkát a formula1.com újságírójával:
"12 éves koromban egy rendőrségi szobában töltöttem néhány órát, mert meggyújtottam pár tűzijátékot egy bevásárlóközpontban. Büntetésül 12 óra közmunkára ítéltek. Hoppá"
Scott Speed, miután a Toro Rosso megvált tőle:
"Ez egy nagy út volt, de hazatérek. Az elmúlt években kiváltságos helyzetbe kerültem, hiszen a világ számos fantasztikus versenypályáján megfordultam. Ezáltal erősebbé, ügyesebbé és jobb versenyzővé válhattam."
Nico Rosberg a Williams teljesítményéről:
"Határozottan fejlődtünk és ez nem a többi csapatnak köszönhető, akik gyengébb teljesítményt mutatnak. Mi végeztünk jó munkát!"
Gerhard Berger, miután bejelentették, hogy megválnak Vitantonio Liuzzitól:
"Tonio kedves fickó, de a légkör a csapatban idén elég furcsa volt. A csapat nem volt boldog a versenyzőkkel és ez fordítva is igaz volt. Szóval változást szeretnénk."
Niki Lauda a Magyarországon történt Hamilton-Alonso incidensről:
"Amit Budapesten láttunk, az egy normális dolog a csapattársak közt. A pilótákat fel kell készíteni arra, hogy egocentrikusak legyenek és 'rosszcsontok' maradjanak. A gond az, hogy ezt értelmes módon kellene csinálni, és nem úgy, ahogy Alonso tette."
Heikki Kovalainen első dobogós helyezését követően:
"Jónak tűnik, varázslatos dolog. Gyakrabban szeretnék ott lenni."
Mario Theissen a McLaren büntetésére reagálva:
"Néhányan azt mondják, hogy a büntetés túl komoly, mások azt, hogy nem elég komoly. Sokkal jobb lett volna a pályán megszerezni a második helyet. Továbbra is a harmadik helyen állunk az erőviszonyok tekintetében. A döntés semmin sem változtat."
Button a Honda szerepléséről:
"Kemény év volt, valószínűleg karrierem legnehezebb szezonja. Ez arról szól, hogy ezeket a hibákat többször nem szabad elkövetnünk. Ha ugyanezt elköveted, bolond vagy. Ilyen egyszerű."
Sebastian Vettel, miután a Japán Nagydíjon a biztonsági autó mögül kiütötte Mark Webbert:
"Igénybe vett néhány napot, mire felfogtam a történteket. Mindketten fantasztikus pozícióban voltunk és szerintem tudtuk volna hozni a második - harmadik helyet.
Webber ugyanerről az incidensről:
"Nem bírom felfogni! Remek pozícióban voltunk. Ha lett volna egy kis szerencsém, megverhettem volna Lewist. Ehelyett ő vert el engem...Hihetetlen!"
Fisichella az esetleges nyugdíjazásáról:
"Egyáltalán nem! Testileg olyan fitt vagyok, mint egy fiatal srác, emellett rendkívül sok tapasztalattal rendelkezem."
Max Mosley, miután a McLarentől elvették a konstruktőri pontokat:
"Itt a logikus döntés állt szemben az érzelmekkel. A logika megkövetelte volna, hogy az összes pontot elvegyék, azonban nem akarták tönkretenni a bajnokságot. Ennyi."
Wurz bejelenti a visszavonulását:
"Egy olyan hihetetlenül kemény sportban, mint a Formula-1 mindig fenn kell tartanod azt, hogyha egy pillanatig is kételkedsz a teljesítményedben, abba kell hagynod. Nekem már korábban támadtak ilyen gondolataim az év folyamán és most jutottam el oda, hogy abbahagyom."
Kimi Räikkönen a világbajnoki diadalt követően:
"Olyan boldog vagyok, hogy az szinte fáj! Egy álmom vált valóra. Soha nem élveztem még ennyire a Formula-1-et, mint az idei évben."
Lewis Hamilton a bajnoki finálé után:
"Nyilvánvaló, hogy csalódott vagyok. Mindazonáltal az eredmény mellé társítanom kell azt is, hogy ez mindössze az első évem volt a Formula-1-ben. Még mindig nagyon fiatal vagyok és van időm megvalósítani az álmom, hogy világbajnok legyek."
Lauda Hamiltonról:
"Az utolsó versenyen is harcolt a bajnoki címért. Zöldfülű létére majdnem nyert. De a történet túl jó volt ahhoz, hogy igaz legyen. Eljön még az ő ideje."
Adrian Newey a kémbotrányról:
"Szerény véleményem szerint amit fejben magunkkal tudunk vinni az tisztességes játék, de bármi, amit leírnak vagy elektronikus formában továbbítanak, az nem!"
Alonso, miután elhagyta a McLaren-t:
"Mindig arról álmodoztam, hogy a McLarennél versenyezzek. De az élet néha bonyolultabb az álmoknál. Továbbra is úgy gondolom, hogy a McLaren egy nagy csapat. Tudom, hogy voltak kivételezésre alkalmas pillanatok, de alapjában véve mindig egyenlő feltételeket biztosítottak számunkra."
Ross Brawn, miután a Hondához igazolt:
"Idejöttem és olyan emberekkel találtam szemben magam, akik nagyon lelkesek és ambíciózusak a jövőt illetően. A lelkesedésük majdhogynem tapintható volt. Szerencsére nem egy demoralizált munkaerővel kellett szembenéznem. Az rendkívül kiábrándító lett volna."
A Force India tulajdonosa, Dr. Vijay Mallya az osztag céljait illetően:
"A csapatnak egyértelmű célja van: dobogóra állni a 2010-es Indiai Nagydíjon!"
|